valdag,psykiatridilemma (och världens tråkigaste rubrik)


                   


hej!
jag orkar inte skriva så mycket om maten, men kan säga att jag är inne i en mer anorektisk fas av ätstörningen. hur som helst; idag är det VAL! helt galet! jag har blivit en sån nörd det här valet. nördat in mig på politikerbloggar, artiklar, valprogram, disskuterat på forum och så vidare. haha. det ska bli sjukt spännande ikväll, nu när de rödgröna knappat in på alliansen. och med lite ont i magen kan jag konstatera att SD:s valresultat är en spännande del av kvällen. om en timme ska jag fixa med val-buffé, haha. i vår familj har vi bufféer får varje tillfälle som bjuds. mamma älskar det nämlige, and she's the boss. innan tiden som ätstörd älskade jag det också. men nu är det snarare en skräckblandad förtjusning (med större tyngd på "skräck").

jag har ett litet dilemma. jag har nämligen fått en kallelse till psykoterapi. remissen var skickad av beroendemottagningen. visst pratade vi lite om det får något halvår sen, men jag trodde aldrig att de skickade någon remiss. och det kanske det vore bra med riktigt terapi? och dessutom veta om jag har ngn diagnos (utöver den diagnosen jag eventuellt får i och med adhd-utredningen). men det känns jobbigt att byta
samtalskontakt. jag har haft så många "prat-personer" genom åren & det är jobbigt att byta när man fattat tycke och förtroende för densamma.

jag tycker hemskt mycket om K och jag känner mig väldigt trygg i våra samtal. tänk om psykologen/psykologerna inte skapar samma trygghet? jag ska ta upp det här med K på torsdag.

på tal om psyk-grejer så har jag möte med psykolog ang. adhd-utredningen imorgon. spännande... undrar om utredningen drar igång direkt då.

catch ya later!


Kommentarer
Postat av: Linda

Shit händer mkt i ditt liv just nu men känns som det ändå är i positiv riktning, du får hjälp. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut ang psykologen och lycka till med buffén ikväll.

kram

2010-09-19 @ 18:26:45
URL: http://frokenljeon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0