våga lämna härjat land

                          


                                                    det finns så mycket som rör sig
                                                    och samtidigt står skrämmande still
                                                    som att behöva lämna dig
                                                    när jag varken törs eller vill 

                                                    men man måste till slut våga
                                                    lämna sönderhärjat land
                                                    våga tända försvunnen låga
                                                    utan att hålla någons hand

                                                    det är bara jag, och åter jag
                                                    som kan utkämpa min egen strid
                                                    vemodigt ändrar jag uråldrig lag
                                                    och slåss för en vackrare tid

                                                     en dag ska jag också le sådär
                                                     sådär på riktigt menar jag
                                                     en dag ska jag också skratta sådär
                                                     sådär som du skrattar varje dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0