testar lite nya strategier

hello bloggen!

i onsdags blev jag för full pga att jag inte ätit innan. fett pinsamt. var såå bakis igår. lyckades ändå ha ett väldigt bra möte med kersin på psyk. vi pratade om vilka funktioner äs fyller för mig. och nackdelar vs fördelar. jag berättar att jag är ambivalent. ibland vill jag bli frisk och ibland vill jag bara bli smal! hon säger att jag är smal. kanske är jag det även om det inte känns så. tycker iafl jag ser så mkt bättre ut när jag väger under 52. men frågan är om jag ngnsin kommer kunna äta normalt och ändå väga så pass lite.

jag vet ifs inte om jag ens har förmågan att äta normalt. det skulle bli en lång kamp för att nå ett normalt ätande. och jag vet inte om jag orkar kämpa så mkt. och jag skulle kanske väga mer än nu. och det gör mig panikslagen.

jag har i alla fall ngra mål jag satt upp till nästa gång vi ses.
-undvika att spy. kämpa mer emot.
-undvika hetsätning..as always. men om jag inte får spy så är det ännu viktigare...
-äta mer varm mat. äta mer protein.
-ta en rejäl funderare på hur jag vill ha det med ätandes,vikt,vågen etc.
-inte skriva upp kcal. varken här eller nån annanstans. svårt att undvika själva kaloriräknandet. men
kanske inte blir lika fixerat om jag inte skriver upp det. däremot ska jag skriva upp när jag spytt och
varför.

igår spydde jag tyvärr. och åt för lite mat. men imorse mådde jag så pyton. svimmfärdig och matt. haft huvudvärk hela dagen. så jag har försökt att äta normalt. vilket faktiskt har gått över förväntan. ok har haft mkt ångest. och ok jag kanske inte har ätit tillräckligt för att räknas som normalt. men en klar skillnad mot i vanliga fall. har ätit både frukost lunch och mellis. och ska äta middag och kvällsfika!

pappa sa att det var soppa och våfflor till middag. skippar nog våfflorna och kokar ett ägg och gör sallad för att kompletera soppan.

japp så ere.

jag och mimmi hänger imorgon istället. dels har jag sån huvudvärk och dessutom kommer hon till sthml så sent ikväll.

skriver mer senare. pussen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en bra plan tycker jag, håller tummarna för dig och försöker göra det samma själv

kram

2010-09-03 @ 19:36:43
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej vännen

låter som en bra plan tycker jag. Håller tummarna för dig och försöker göra som du.

kram

2010-09-03 @ 19:38:19
URL: http://frokenlejon.blogg.se/
Postat av: bulimihelvetet

det låter hur bra som helst! borde väl själv försöka göra sådär också. Jag beundrar dig som verkligen kämpar!

2010-09-03 @ 22:29:04
URL: http://bulimihelvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0