il faut toujours essayer, n'est pas?

hej fina!

inte orkat skriva på ett tag, men det är lite extra jobbigt just nu. ser ingen större mening i mitt liv och orkar inte förändra. eller visst försöker jag, med blandade resultat.

min bästa vän som har ett ganska hårt sätt ibland sa ngt sårande igår på krogen. hon förstod själv att det var elakt sagt och sa förlåt en massa gånger. jag sa att det var ok. sen gick hon för att röka, jag tror hon tyckte situatione blev för jobbig. jag var övertrött, överhungrig och lite berusad och mitt partymood var verkligen bortblåst efter det hon sa. gick in på toan och grät och grät. allting kändes hopplöst. men det var väl bra att jag kunde gråta iafl. fixade till sminket och åkte hem. ringde finnaste mimmi och pratade en stund (tack vännen).

på vägen hem kunde jag bara tänka på en sak: trycka i mig mackor och choklad. kändes som att jag "fick". den jobbiga händelsen med vännen och mitt allmänna tillstånd gav mig en ursäkt kände jag...
åt massa mackor och nästan en hel kladdkaka. kunde inte spy upp allt. somnade inte förrän 06:30 (kom hem vid 00:30). vaknade 15:45 idag... hmmm hehe...

idag har jag bakat rågkakor, spelat piano och städat rummet. är ledsen men försöker sysselsätta mig för att mota bort uppgivenheten. fick nåt mess nyss av en brud som undrade om jag legat med hennes kille som är en bekant till mig. skrev som det var; för evigheter sen sov jag hos honom men vi hade inte sex (jag avvisade hans försök, men skrev inte det. känner inte att det är min grej det här). så sjukt oväntat det där messet.

vafasen, haha, nu är jag typ ngn slags relationsterapeut. både min bekant och tjejen messar nu med mig om deras förhållande. haha, vad är det här?! förvisso kul att vara till hjälp men det här är en aning absurt ;)

ikväll ska jag till bror och ha filmmaraton. det ska bli trevligt men jag hoppas jag har ro nog till att se på film. ska ta med mina rågkakor. de blev faktiskt grymma!

önskar styrka. önskar mod. önskar död och önskar liv. YADA YADA YADA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0