digital analog ångest


56,2
verkar som att jag står still i vikt. ändå hungrar jag ihjäl på nätterna. måste sluta hetsäta och spy! även om magen blir tom och hungern blir intensiv kort efteråt så tar nog kroppen upp en del. för jag tränar ju jättemycket och äter lite och nyttigt för övrigt.

men om jag ska försöka bli frisk måste jag väl försöka acceptera denna vikten. kanske kommer jag behöva acceptera en ännu högre vikt. min kropp verkar inte vilja väga 56. damn you body, 19,8 är helt normalt! varför kan jag inte få ha en låg trivselvikt? eller jag vet ju inte vad jag pratar om. har ju faktiskt ingen aning om var min trivselvik liggger. inte ätit normalt på tio år. men jag är ingen tonåring, jag är nästan 25, kanske måste man acceptera lite curves? buhuhuhu, vill vara smaaaaaaaaaaaaaaaal!

gick och köpte ett tio-pack med cola lightburkar på willys och sen gick jag och röstade. åh, vad jag våndats för det beslutet. men jag tror jag är nöjd.

ikväll blir det häng bed brorsan och mami. vi ska se ngn klassisk konsert. hoppas ångesten ger med sig tills dess.

läs gärna blogginlägget nedanför. ni kanske har ngra tips?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du kommer att hamna på din "trevselvikt" när du tränar LAGOM, äter regelbundet och nyttigt och LAGOM. Jag gick ner ett par kg i vikt när jag började äta regelbundet och slutade fasta/hetsa/spy, och det verkar som att de flesta gör det. Så länge man misshandlar sin kropp så jobbar den emot en, inte med en i harmoni! Men det visste du ju säkert redan så jag ska itne predika ;)

2010-09-08 @ 19:28:10
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/
Postat av: Agnes

tack så mycket för din kommentar!

gick du på idun eller luna på scä? jättekonstigt att du mådde så dåligt, har aldrig träffat någon i nån av dessa två behandlingar som blivit sämre.. :o går där själv och har min sista vecka och mår så otroligt mycket bättre!!

men bara av att läsa det här inlägget fick jag en ana-varning i huvudet. för det första att du skriver ut din vikt och sen att du skriver att du spyr, hetsar, tränar och äter "nyttigt" och lite. alla de här är ju sjukt destruktiva beteenden.

hetsandet kan inte sluta förrän du börjar äta ordentligt av ALLT och regelbundet, och tillåter kroppen att behålla det utan att spy eller träna. allt hör ju ihop.

och alla jag träffat som haft bullimi och börjat äta normalt och regelbundet har tappat vikt OM DE BEHÖVT. eftersom ditt bmi är fullständigt normalt så har jag ingen aning och det kan ingen veta vad som händer, men man kissar ju ut en massa vätska när man slutar spy.

dessutom blir ju spyandet "ineffektivt" efter ett tag. bullimiker går oftast inte ner så mycket i vikt eftersom kroppen fattar att den inte får behålla maten och tar upp maten den får allt snabbare. att du spyr gör alltså inte att duförlorar kalorier utan förstör och tär bara på din kropp.

nu vet jag förståss att man inte bara spyr för att försöka bli smal, det är ju jävligt mycket mer komplext än det. men jag hoppas du förstår vad jag menar. spyandet fungerar egentligen bara som en ångestventil - dämpa ångest - hetsa/spy - få mer ångest. och så fortsätter man.

du måste våga bryta mönster. det går, du har ju läst hela min blogg sa du och du ser att det går! så kämpa på nu! GE ALLT! för du gav inte allt på scä, och det är aldrig försent. och det finns alltid nya chanser att ge allt, varje dag, varje timme kan man börja!

kramar!!

2010-09-08 @ 22:03:50
URL: http://thelittlesoup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0