vansinne, dekadens och kärlek. död eller liv, en småsak. regnet är vackert.

jag älskar att vara full och springa runt i regnet. På gränderna i en stormig stad. Jag springer, springer fasansfullt snabbt. men det är ingen ångestladdad flykt, det är ett äventyr. den gamla matilda finns inte. den nya matilda springer runt i sin söta kläning i smattrande regn, fri, kanske även vacker. när man redan nigit för döden finns det så mycket att känna. sista smattrande regndansen. sista glaset vittvin vid en stormig hamn. sista kärleken till livet.

och nu sitter hon i en trygg hörna på en bar. ägaren ler, tänker kanske, där är den där konstiga filuren igen. den kedjerökande flickan med ostyrigt hår. han bjuder mig på nötter och oliver.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

"Söt, charmig, fin" så skulle jag snarare beskriva dig underbaring! Haha, ja, de där jävla omstarterna som aldrig funkar ändå ^^



Vilken fint och vackert inlägg!! du är så filosofisk. :) Hoppas du har det bra, när kommer du hem? KRAM!

2010-11-01 @ 23:40:16
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0