insomnia och eskapism

försökte sova men ångesten var för stark. uppgivenhet och dessa (tvångs?)tankar kring hur jag ska ta mitt liv. vet inte ens varför jag tänker på det så ofta. det är ju inte så att jag kommer sätta tanken i handling. ser bara inget lösning. tänker kallt och logiskt att det är nog döden som återstår. 
 i alla fall: till slut gick jag in till köket och hämtade kakor. hade en inre dialog innan. vill ju inte blir fetare, me stod inte ut.  tänkte att sockret kanske skulle dämpa. men kände mig lika nere som innan jag moffat i mig kalorierna. samt självförakt; den begynnande fetman gör mig inte direkt mer älskvärd. brände mig på armen med en cigg. fet. ful. fet. ful. till slut gjorde jag tyvärr det som jag lyckats hålla mig ifrån mer än en vecka: kräktes. lite lättnad efteråt. kontroll. vägde mig. försökte sova igen. men gav nyss upp. klockan är snart fyra på morgonen, det blir antagligen ingen sömn inatt. är för orolig. dessutom har jag myrkrypingar i benen. väldigt konstigt.

whatever. när det känns så här har man egentligen ingenting att förlora. jag bryr mig inte om mig själv överhuvudtaget. farligt. men det som gör att jag inte ger mig hän i destruktivitete är min familj. alla som bryr sig. jobbigt att jag måste ta hand om mig själv när det skulle vara enklare att skita i allt. men jag älskar min familj.

ångrar egentligen inte att jag spydde. bara jag inte fastnar i det igen. det får bara vara en nödlösning. däremot var det dumt att bränna mig på armen. men bränt mig så högt upp på armen. så våtdräkten täcker det värsta när jag är simlärare.

strategier... borde hitta andra strategier. men ingenting är effektivt. bara det som är destruktivt. synd. kanske kan jag komma igång med träningen igen. känner mig svimfärdig hela tiden, jag tror det är ångesten. det har gjort att jag inte kunnat träna. men kanske jag orkar promenera en del i frankrike.

fan vad jag är stressad! så himla onödigt att vara stressad för småsaker! som att jag måste packa färdigt, städa lägenheten eftersom min vän ska bo i den när jag är borta samt jobba två timmar. jag hinner! men hade varit lättare om jag fått lite sömn.

tagit laxerande så magen är hyfsat platt. ska försöka lära mig att andas med magen. vågar nog fokusera på den nu när den är platt.

faaaasen vad jag svamlar. je m'excuse. men det är skönt att skriva, en accepterad flykt. till och med kreativ. well nu blev det svammel igen. nej, ska kedjeröka och försöka fokusera på nån bok.

04:02

det vore mysigt om min lilla hund kom hit och la sig vid mig. hon brukar ligga på min mage. men hon föredrar oftast att sova vid pappa. tror att det är för att han har sån ro i sömnen. rör sig ingenting. min lilla hund ligger gärna nära en och sover, men är rädd för att bli mosad ;). lilla plutten.

undrar hur många cigg jag rökt idag. måste blivit två paket nästan... dumt att slösa mina få slantar på cigg. haha, mycket som jag konstaterar är dumt. mycket konstaterande och lite mothandlingar. har aldrig försökt sluta röka. vet att jag inte skulle orka. är inte tillräckligt motiverad och är hemskt fysist beroende. trots att jag toksnusar när jag flyger så springer jag ut med min väska när jag landat för att röka.

träffade många fransmän på kthfesten. de var lite jobbiga men det var kul att prata franska. hur som helst, de hade alla precis slutat röka. fransmän liksom!!? hallå, vart är världen på väg. något land kan väl fortfarande vara lite sådär charmigt dekadent?! alla är så himla VETTIGA. och fräscha. undrar hur man blir vettig? det måste nog komma innifrån. jag är nog den ovettigaste människan jag känner till, haha. och ganska ofräsh.

jag och helena konstaterade att vi är lite ofräscha. inte sådär tjejiga och superhygieniska och ganska så karaktärslösa och liksom "för mycket". röker för mycket, skrattar för högt osv. jag gillar det med helena, att hon är lika ofräsh som jag alltså. haha.

gud, vad fan skriver jag om? wops nu har det gått ännu en kvart. kaffe? hmmmm. damn, är så jädra trött.

04:55

jag har tänkt på en sak. när folk beskriver hur jag ser ut säger de ofta att jag ser "personlig ut". hur fasen ska man tolka det? är det ett fint sätt att säga att jag är ful? fast jag har ifs gansa galet hår. kanske är det som de menar. något annat störande är att jag måste visa leg ÖVERALLT. det har till och med hänt TVÅ gånger när jag skulle köpa energidryck (15 års åldersgräns). hallå, alltså tror de att jag är 14 eller under! en gång när jag glömt mitt leg frågade jag pappa "ser jag ut som ett barn eller?". pappa "ja". haha. svar på tal.

skulle köpa cigg vid en liten kiosk vid jobbet. turken där sa att det var ok fast jag inte hade leg men "han fattade att jag knappast var över 17". nästa gång jag gick dit tog jag med leg för att visa honom. han blev typ helt chockad "86:a?!! neeej du skojar. 86:a!". sen sa han att jag "gjort bra jobb" och att jag skulle hålla mig så. sen friade han. (jag avböjde).

fast jag ser rätt sliten ut (tycker jag). alltså ser jag typ ut som en sliten tolvåring eller nåt. jag tror inte det är en najs look. äh haha jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0