mama, don't preach

                     

gud vad jag hatar när mamma blir för full. hon sluddrar lite, upprepar saker ho sagt bara nån minut tidigare och kan bli plötsligt aggressiv. idag gick hon på mig hårt om en grej som inte har med henne att göra (tendens att lägga sig i ALLT). man vet aldrig när tjatet plötsligt ska bli aggressivt. det blev det ikväll. det är jobbigt att orka med det när man från början har ångest. och att argumentera med henne är att som argumentera med en vägg. vad jag än säger, hur jag än säger saker. tröttsamt.

annars har jag dumt nog köpt ett par söta skor idag. well, de var inte dyra och jag shoppar aldrig nuförtiden. har även varit på psykoterapisamtal. psykologen och jag kom överens om att vi väntar med psykoterapi nu när jag har en sån bra och förtroendefull kontakt med kerstin på öppenvården. sen är det bara att ringa när/om det blir aktuellt.

övertrött men stressad. det är så det brukar vara på natten för mig. hoppas på ok sömn och inga mardrömmar. känner mig även irriterad. beror nog på hunger. äter för lite och jag vet att det är dumt. allt är smått kaotiskt och då blir ätstörningen starkare. och jag låter den bli det. ja, jag är väl ett stolpskott men jag vet inte hur jag ska hantera allt. ironiskt att jag på ett sätt accepterar att ätstörningen blir starkare när jag nyligen skrivit ett blogginlägg om att jag vill bekämpa den. men jag är iafl medveten. även om jag äter lite och känner mig tjock så har jag inte kräkts på tre dagar och försöker ta mig tillbaka till verkligheten när jag tror jag är överviktig.

imorgon ska jag till kerstin. hon ringde upp mig igår eftersom jag lämnat ett panikartat meddelande på hennes telefon i fredags. sa som det var. hon lät lite frånvarande och trött. trött på mig. men det är väl inbillning? jag vet inte. jag är alltid så rädd att människor ska tröttna på mig, tycka jag är irriterande och löjlig. och jag feltolkar nog ofta. tror att folk är mer negativt inställda till mig än de egentligen är. eller jag vet inte. men tror det.

för trött för att skriva en vettig text.

godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0