La calme après la tempête. À atteindre et à accepter les sentiments.

                


TACK TACK min tveksamt existerande, förhållandevis lata skyddsängel, eventuellt goda gud, högre eller lägre makt, eller jaaa...liknande väsentliga gudomlighet för att jag mår ok igen!!!!!!
ångesten jag hade i förmiddags var inte att leka med. var länge sedan den var så intensiv. men kanske behövdes det något starkt och intensivt (även om det var något så klibbigt & äckligt som ångest) för att ladda ur och ladda om. efter panikattackerna och panikångesten planats ur fanns det plats för välbehövt och hysteriskt gråtande. när jag fått ut lite unket damm från den överbelastade tryckkokaren (även kallad matilda) känns allt mycket enklare och mer harmoniskt.

jag har svårt att få kontakt med mina känslor. har haft det problemet länge. och det om något är förgörande. borttryckta känslor blir till ångest som blir till destruktivitet, social fobi och matnojjor. jag är tacksam att jag i alla fall för en stund fick kontakt med mina känslor. men deras kraft är nog större än jag kan ana & det är inte konstigt att en fundamental matthet infinner sig efter att jag snuddat vid dem.

nyss kollade jag upp gratis/billiga evenemang och museum i stockholm för idag och i helgen. vore intressant och kul att dra med malinda på nån inspirerande grej. nu har jag fullt med anteckningar om sånt i mitt block :) men jag når inte malinda konstigt nog. hennes kurs skulle sluta 16 och nu är kl snart 17... man blir lite orolig haha. den söta virrpannan kan syssla med vad som helst just nu :S. näää, kursen drog nog bara ut på tiden.

fasen vad ointressanta saker jag skriver nu då ;). har bara lite långtråkigt & är skrivsugen. well well, adieu så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0