il est question de contrôle. bien sûr.


                      

nyss fixat dosetten för veckan medeciner. man kan tro att jag är ett riktigt pykfall (öhm, det är jag ju haha) alternativt är Gertrud 89 vårar. nåväl, är väldigt bra med dosetter när man är så virrig som jag. men om min virrighet beror på ADHD verkar vara tveksamt. psykologen har antytt att jag har de flesta symptom. men i min barndom finns det ett essentiellt adhd-symptom som fattas; uppmärksamhetsbrist. klarat mig genom grundskolan med utmärkta betyg och ingen lärare har nånsin noterat att jag skulle ha problem med koncentrationen.

trots att jag svalt igenom högstadiet la jag stor vikt vid att få perfekta betyg. och det fick jag. i gymasiet med. gud, att jag orkade! jag mådde ju apdåligt. om jag ändå hade samma disciplin nuförtiden...

i kaos strävar människan efter ordning. jag har fyllt i kalendern, gjort listor, fixat med dosetten osv hela kvällen.                            

                                          J  A G  V I L L  F Å  K O N T R O L L


(det har alltid handlat om just det; ironiskt nog själva antitesen till mitt liv och mina känslor)

Kommentarer
Postat av: bulimihelvetet

det är sjukt ironiskt egentligen! här gör vi allt för att få kontroll och i stället tappar vi den totalt och tappar nästan bort oss själva!



men du är stark, du hittar den igen! kram

2010-10-12 @ 00:19:08
URL: http://bulimihelvetet.devote.se
Postat av: jessica

haha, insane! jag sa precis samma sak ang dosettgrejen senast i eftermiddag, nästan ordagrant!! Man känner sig inte precis som den 19åring man är, när man sitter där och delar mediciner. :)

2010-10-12 @ 18:56:18
URL: http://kessen.blogg.se/
Postat av: jessica

haha, insane! jag sa precis samma sak ang dosettgrejen senast i eftermiddag, nästan ordagrant!! Man känner sig inte precis som den 19åring man är, när man sitter där och delar mediciner. :)

2010-10-12 @ 18:56:36
URL: http://kessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0