dvala och myller, plågsamma paradoxer and who the fuck cares?

                    

jag försöker glädja mig åt att jag inte hetsåt igår (men jag åt tre kvällsmackor och är knappast mindre fet idag). jag försöker glädja mig åt att jag vågade ut i nattvimmlet igår (men det sedvanliga leendet och sociala hyperaktiviteten är sedvanligt ansträngande och...skriker osäkerhet och smärta). jag försöker glädja mig åt att jag lyckats övertala M Magasin att göra ett reportage med min moster (men känner mig lika okompetent och värdelös som vanligt). jag försöker glädja mig åt att jag ska till södra frankrike på tisdag (men oroar mig för att jag ska hetsäta upp föräldrarnas godsaker på natten samt att mamma ska dricka för mycket).

jag försöker även inse att min vikt inte är detsamma som mitt värde som människa och min rätt att existera. det är nog det svåraste.

jag har ångest, men det är en självklarhet. mörkret är förutsägbart. livet är vagt.


17:55

jag hoppas att jag får ro till att läsa i frankrike. jag älskar att läsa men det är inte ofta jag känner mig lugn nog. men il faut profiter a l'occasion, när jag väl är i perfekt läs-stämning kan jag plöja böcker.

dessa böcker är nerpackade (de är noga utvalda eftersom jag bara ska ha med mig handdbaggage):
-Atlas över mänsklighetens historia (en bok med fakta om allt viktigt som hänt sedan neandertalarna fram till nu. mesopotanien, jesu födelse, alla krig, samtiden med mera. ni fattar nog.)
-Biographie de la faim, Amèlie Nothomb (ska läsa om den, den är vacker)
-Ensemble, c'est tout, Anna Gavalda (ska läsa om)
-The movable feast, Ernst Hemingway (om hans ungdom i Paris)
-Doktor Glas, Hjalmar Söderberg (ska läsa om)
-Svenska skrivregler, svenska språknämnden (ja hehe, lite nördigt, jag vet)
-Flickor med ADHD, kommer inte ihåg namnet på författaren
+två böcker till av Nothomb. kommer ite ihåg vad de heter och de är nerpackade

hoppas jag får lite ro till läsning. för övrigt har jag formbröd i ugnen. mina specialare med många olika frön. ska ge ett ut av dem till anna på beroendemottagningen imorgon tänkte jag. hon slutar jobba där nästa vecka nämligen. oj, måste kolla brödet nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0