vinna mot monstret

                   

nej det här går inte! galen ångest över senaste veckornas hetsätning. bilringarna. hur låren känns. vikten. allt. äckligt. jag får ta till drastiska medel (jag vet, det är dumt, men känner mig maktlös och panikslagen). fruktfasta. alla frukter och grönsaker förutom banan och avokado (pga deras höga kcalinnehåll) är tillåtna. nu har vi bara ett äpple och ett päron hemma. men får väl bli gurka och tomat resten av helgen. ska försöka frukt&grönskaksfasta tors,fre,lör,sön. nej, förresten, ska äta middag med brorsan på lördag och äta med moster på söndag...problematiskt. hm. får se hur jag gör med det. hur som helst, om jag inte måste äta pga mitt sällskap så blir det endast frukt och grönsaker. och så fort jag känner mig svag så får jag väl helt enkelt möta djävulen och kliv på vågen, se fanskapssiffrorna och därmed förhoppningsvis tappa aptiten.


15:25

jag undrar hur jag ska göra med lyrican. mår så dåligt utan den, även om den hjälper föga så är den tyvärr beroendeframkallande och utan den får jag abstinens av något slag. men aptiten ökar avsevärt. jag får helt enkelt vara starkare än kemikalierna. än så länge i alla fall. längre fram kanske jag kan trappa ner den. förhoppningsvis.


15:36

just nu är min blogg rätt mörk och jag kanske inte skriver så konstruktivt. om ni känner er triggade av mitt sätt att skriva om mat och vikt just nu, vill jag absolut att ni ska låta bli att läsa. jag vet inte riktigt vilka ni är som läser eller varför, men ser på min statistik att det är en del. snälla, sluta läs om det hämmar era friska tankar. jag känner ändå att jag vill vara ärlig i hur jag tänker och känner i bloggen. göra mig av med lite avgaser.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen, ville bara dubbelkolla så att du fått min meiladress, inte så att du måste skriva nått till mig, vill bara veta att du fått den.

Klart du ska skriva precis hur du vill och känner. Jag blir inte triggad av det och kommer absolut fortsätta läsa.

hoppas du har en skön helg

kram

2010-10-23 @ 21:38:07
URL: http://frokenlejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0