dead end

                     

17:20

jag vill inte alls träffa vänner eller dansa. jag vill inte nåt. jag är inne i ett tomt mörker. ingenting betyder och jag vill bara gråta. innerlig molande sorg. varför? precis allt är grått, tomt och meningslöst. samtidigt blir jag jagad av nåt krypande och vill fly. men vart? jag ka inte hoppa ur mig själv och mitt mörker. och det där som kryper och attackerar finns inuti mig. dead end.

18:02

ägnade en halvtimme åt att sminka mig bara för att börja tokgråta. maskara och glittrig svart ögonskugga över hela ansiktet. ett tragiskt litet plåster över såret på kinden jag inte kan sluta pilla sönder. party!


18:31

när jag mår så här dåligt och ska iväg och festa, då festar jag dekadent. all in. men nu har jag ju beslutat mig att vara moderat med alkohol och främst ta hand om mitt psyke. det blir svårt. man kommer ingenstans på att fly in i dimman, varken alkoholdimman eller drogdimman. men jag känner mig så fast. jag måste vara klok och det innebär att jag är fast. fast i det som är jag. det gör mig ledsen att det mest fundementla i livet, jaget, är det som skrämmer mig mest.


19:08

ska snart iväg. vill mest av allt att någon ska hålla om mig. jag vill ha någon som är nära och trygg. åh vad jag skulle vilja ha någon sådan. jag har i och för sig några få men fina vänner, men något jag gått miste om i livet är kärleken. den har aldrig funkat för mig. ja, det är sant: jag är 24 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande. bara en massa krångliga eller destruktiva eller flyktiga eller komplicerade försök till förhållanden. nej, det ska inte bli ett utlägg om det just nu. ska välja skor. bonne soirée!

och mimmi, hör gärna av dig. tänker på dig och undrar hur du mår. hoppas du får en fin fredagskväll. hälsa simon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0