hiphopopotamus

                    

usch, i eftermiddags såg jag reprisen av uppdrag gransking "i retur". om ni inte sett avsnittet, gå in på svt.se och kolla! blev så fruktansvärt arg!! hur kan vuxna människor behandla ett barn på det viset?! och de verkar ju till och med komma undan. de hade nog i alla fall gjort det om reportaget inte gjorts... hon verkade så fin, "sara". stackars liten. helt skuldbelagd fastän det är svenska samhället som svikit henne.

jag tycker det är hemskt intressant och spännande med dokumentärer. ser ibland flera om dagen. det finns ganska många bra webdokumentärer och svt.se erbjuder ju även alla de senaste dokumentärerna de visat. vilket spännande och givande jobb att göra dokumentärer och reportage i tidningar. om jag ändå hade psyket för att gå klar min journalistutbildning. om jag ändå var tillräcklit stresstålig för livet...

hur som helst. för en gångs skull kommer jag med goda nyheter. dagen har varit relativt ångestfri. måde ok på förmiddagen. brukar vanligtvis ha ångest redan när jag vaknar. i eftermiddags hade jag en del ångest, men det var inte panikångest utan mer stark oro och nu har den ebbat ut lite. nice!

ätit en del idag faktiskt. frukost: grov macka med smör och skinka, ett litet glas mjölk. lunch: grov macka med lite kyckling och sallad. ganska små mackor i och för sig. och egentligen inte så mkt kalorier totalt. men det känns ändå jobbigt. speciellt eftersom jag ska äta middag med brorsan och kusinen. jag är verkligen skitglad över att hon är här och det ska bli helt fantastiskt roligt att träffa henne!! men det där med middagen ger upphov till triljoner tankar om vad vi ska äta, hur jag ska försöka föreslå en kcal-snål middag utan att det låter misstänkt, hur jag ska kunna äta så lite som möjligt osv. synd att dessa tankar tar bort lite av den enorma glädje jag känner inför att hänga med min fina.

ååååh, julmust light är verkligen THE SHIT. mmmmmmm yummy. och det som är så bra med julmust är att den vanliga och lightversionen typ smakar lika dant.

har klätt mig rätt stylish idag :). när jag har perioder av hetsätning bryr jag mig inte så mkt om hur jag klär mig. känner mig för fet och oengagerad.

imorse vägde jag 57,2. men satan vad hungrig och irriterad jag var hela dagen igår. men är värt de 5 hektona jag gick ner till idag. usch kommer säkert att gå upp till imorgon. fan vad det känns jobbigt. attans, blir trött på mig själv, ska fokusera på att jag ska få träffa någon saknad.

so long

Kommentarer
Postat av: bulimihelvetet

du kommer säkert klara av en sådan utbildning och få ett jätteintressant jobb så fort du blir bättre. och det kommer du att bli.



och det där var inte mycket till mat. oroa dig inte så över maten, vi måste ju äta för att kunna leva. jag vet att det är jättesvårt men faktum är att det funkar ju inte ens att bli smal av att hålla på som vi. så länge vi inte är friska kommer vi inte kunna bli smala. så vi måste försöka acceptera att vi måste äta ganska mycket, ganska ofta för vår egen skull. och du väger ju inte för mycket, du väger ju mindre än jag. hur lång är du egentligen?



jättemånga kramar till dig och hoppas du får roligt på middagen :)

2010-11-04 @ 19:04:45
URL: http://bulimihelvetet.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0