sorry bloggish and my fellow blogcitizens!!!

                   
23:13

jag ska försöka komma tillbaka till bloggen (men framförallt till livet). har varit så fruktansvärt nere i två veckor. sovit 15-20 timmar om dygnet. när jag inte gjort det har jag hetsätit mycket (i mina mått mätt) och spytt alldeles för lite. har även festat ngra gånger. hade äckligt sex med en fransman. han var inte äcklig eller dum, men jag kände mig äcklig. var ganska full. han är en fantastisk pianist, var på hans jazzorkesters konsert på min mosters musiksalong. sen blev det X antal öl på kvarnen. ja jisses var bakis i två dygn kanske.

idag och igår har jag ätit under 700 kcal. högst (handlar snarare om 500 I guess). vet inte vad jag vill. men orkar verkligen inte med ångesten jag får när jag äter. och om det då står mellan hetsäta eller svälta riktar jag hellre in mig på svälten. borde egentligen ta tag i det här och söka äs-vård. men det är så mkt annat... kerstin undrade idag om jag kanske ska söka äs-vård. dumma jag fick ångest eftersom jag får känslan av att hon är ofantligt trött på gnälliga överdramatiska matilda och vill att jag ska söka hjälp någon annanstans. det var säkert inte så hon resonerade, men jag tolkar ju saker rätt knasigt. logiskt sätt tänkte hon väll bara på mitt bästa. men är hemskt rädd för att viktiga personer i mitt liv plötsligt ska försvinna... (däribland du mimmi, du är väl inte arg på mig älskade gumman? vill ta en fika snart!).

utredningen är i stort sett klar. det blev ett ganska vagt resultat; men jag får antagligen diagnosen adhd. men mina kurvor efter utredningen var rätt högt uppe allihopa (ngt slags iq-test ungefär, man testar kognitiva förmågor). men de var dock ojämna vilket är typiskt adhd. var över normalbegåvad på det verbala och språkliga & sociala (konstigt att hon nämnde socialt begåvad, det, fanns det med på testet?) och normalsnabb att lära mig utläsa mönster. på att minnas siffror och symboler var jag mycket sämre än det övriga. dock inte sämre än normalbefolkningen, som jag uppfattade det. och på ngt slags datortest var även min koncentration dålig. svårt att förklara för utomstående kanske...

hur som helst; om min läkare instämmer med psykologen så får jag antagligen diagnosen efter den somatiska undersökningen. det känns...jag vet faktiskt inte hur det känns!! hoppas bara att medecin kan hjälpa mig. jag vet i alla fall att concerta (fått testa av en kompis med adhd) gör mig mer fokuserad men lite speedad (vilket jag ifs gillar då jag oftast är himlans trött). hjälpte mig en del matmässigt. tappade aptiten.

skriver mer sen förhoppningsvis. strax kommer några vänner och deras fyra hundar. de ska bo hos mig i några dagar tills de får tillträde till deras nya lägenhet. de ringde ikväll och var väldigt upprörda eftersom tjejen de bor hos är elaka mot deras djur. sånt hatar jag! även om jag tkr det är en aning jobbigt att de ska bo här så känns det ändå ganska självklart att hjälpa dem. hoppas bara att de verkligen får tillgång till den nya lägenheten på lördag, för jag har stort behov av ensamhet pga min ångest och matproblemen.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0