vikt

obs! mycket viktsnack!

I torsdags vägde jag 55,7. Efter några dagars hetsätning vägde jag nyss 57,5. Blir så less, eftersom det tagit flera veckor för mig att gå ner från 57. Jag vet, vätska osv. Men blir ändå less. Aja.

Jag pendlar verkligen i vikt. Jag undrar var min trivselvikt ligger. Jag har ju aldrig ätit normalt så det är väldigt svårt att veta. Senast jag åt normalt var jag 14.

14 år: 55 kilo, 165 cm
15-16: runt 38-43, 165 cm (anorektisk period)
17-20: mellan 50-55, 168 cm (uns-period)
vill inte avslöja min ålder men 20 och framåt: pendlat så sjukt mycket. men oftast legat mellan 55-60. när jag hetsätit som mest har jag varit uppe i typ 63 och när jag svultit som mest har jag varit nere i 47.

i julas hade jag lyckats komma ner till 47. hade då gått ner 15 kilo på cirka 8 månader. men sen hetsåt jag mig upp till 60 på 3 månader. sen dess har jag lyckats gå ner 5 kilo, men efter den här helgen har jag gått upp häften...

haha, intressant va? jisses....


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vikten kan pendla flera kg utan att någon annan ser skillnad på ens kropp. Har man en äs så har man en tendens att tycka att 100 g viktuppgång ser ut som 10 kg, och att 5 kg viktnedgång inte ens syns. För att vara helt ärlig så ser jag i dagsläget ingen skillnad alls på min kropp nu (ca 54,5 kg) och på perioden då jag vägde över 60 kg. Även fast mina gamla jeans är på tok för stora.



Håll dig borta ifrån vågen i 2-3 dagar så kommer nog vikten tillbaka dit du var innan hetsen! Speciellt om du har laxat, eftersom den "extra tyngen" försvinner då ;)



Hoppas att du och mimmi får det kul ihop, brukar läsa hennes blogg ;).

2010-08-15 @ 15:14:24
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0