snorig måndag

                  


AAAAAATJOOOOOOOOOOOOOOO



alltså jag är galet förkyld, fy fan. jag är en hostande snufsande snorig zombie. uääh. ska åka till paris på onsdag så det är verkligen dålig tajming. svårt med rökningen när jag har så ont i halsen. har alltid varit en sån enveten nikotinist att jag inte ens kunnat paus när halsen är ett sårigt minfält. men dragit ner en del och röker mentol (som om det skulle göra stor skillnad...).

allt med festerna plus mat har gått okej. varit trevligt. mamma blev för full i lördags men hon var samtidigt väldigt gullig och snäll trots en del snubblerier på ord. och hon förstod när det var dags att gå och lägga sig.

igår vaknade jag upp med denna galna förkylning samt baksmälla så jag överåt lite på kvällen. ingen hets. men ändå tillräckligt för att ångesten och vågpaniken ska infinna sig.

ååååh det är så mycket jag måste fixa innan resan men jag är levande död. håll tummarna för att denna förkylning lindras till onsdag! som sagt; fett dålig tajming.

skriver mer sen!

15:41

huh vad miserabel man blir av den här superförkylningen. efter överätningen igår stod vikten i förmiddags på 56,7. mitt mål för dagen är att den ska stå på samma vikt ikväll. än så länge har jag ätit en varma koppen, 110 kcal. ska ta en till varma koppen ikväll och om magen blir alldeles galen eventuellt en port havregrynsgröt med tärnat äpple. vill komma under åtminstone 500 kcal men siktar egentligen på runt 300 kcal. har ändå ingen aptit och jag tror att kroppen får mer kraft till att motarbeta sjukdomen när den inte måste slösa massa kraft på matsmältningen. eh kan vara så att det har motsatt effekt. kroppen kanske behöver massa vitaminer och shit. men min ätstörning föredrar den första teorin.

har inte spytt på en vecka ungefär och det känns skönt. tror inte jag kommer spy innan paris pga halsontet och när jag väl är i paris är det svårt att överäta och spy. skönt att ta paus från bulimiska tendenser. men ångesten blir ju värre när jag inte har den strategin. men det är så det måste få vara.

har ringt om medeciner. hon på psyk påminde mig om att jag måste ha intyg från apoteket när jag reser utomlands med psykofarmaka. men jag tror hon har fel eftersom mina medeciner inte är narkotikaklassade. har aldrig behövt nåt intyg förutom när det handlat om benzoapdesiner. visst är det så?

måste städa, tvätta osv. men är dööööööööööööd. aja.

17:55

                  s
mådde skit och var irriterad pga både svälten och förkylningen. men nu är jag lite snurrig och speedad. det är lyrican. så jävla knepig medecin. ibland blir ma helt väck och kan inte tänka. ibland gör den ångesten värre. och ibland om man har tur blir man speedad och glad. hatar att den är så oberäknerlig. men även när man blir sådär speedad, som jag är nu, och vill göra tusen saker så är man lite väck i huvudet så allt blir lite fel. man blir klumpig. typ missar glaset man ska ta upp. är man ska dricka missar man typ munnen. weird.

lyrica är en rätt ny psykofarmaka så det finns inte så mkt forskning om den. är väl medveten om att vi är försökskaniner. egentligen lite läskigt. men jag är så van vid att vara medecinerad att jag typ inte bryr mig om det. om jag ska bli medecinfri någon gång måste jag vara mkt mer stabil. skulle aldrig våga trappa ner nu.

men som sagt nu blev jag lite luddig och speedad så jag kanske gör syftningsfel och stavfel osv. be aware. nu ska jag packa lite mer.

over and out från det halvdrogade psykfallet ;)

ps! jag tar 450 mg lyrica, 150 mg efexor och therale och propavan vid behov. det är ändå mkt mindre medeciner än jag tog förut. läkare har övertro på psykofarmaka. det kan hjälpa. det kan stjälpa. benzoapdesiner stjälper i de flesta fallen. EXTREMT BEROENDEFRAMKALLANDE! AKTA ER!

Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan, vad göres? :)

2010-08-23 @ 13:30:14
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Elin

jag tror du får böta om du har orapporterad psyko/farmaka med dig. Men är itne säker, men tror det. önskar jag fick åka tillbaka till Paris jag med. Det finns ingen bättre plats än Paris så är lite avis på dig :P :)

kram

2010-08-23 @ 17:39:37
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hur påverkas du av att dricka alkohol till dina mediciner? Har hört att det inte är så bra...?



(Min pappa jobbade på läkemedelsverket och har uppfattningen att man bara ska ta SSRI preparat tills man blir tillräckligt stabil för att kunna vara delaktig i samtalsterapi. Men läkare har en tendens att ha en övertro på enbart medicin, men medicinerna godkänns av läkemedelsverket för att användas i kombination med samtal. Så om du får massa mediciner men inte samtal så borde du be om en annan läkare, som är villig att skriva remiss till psykolog oxå!)



Åh, Paris! Frankrike! Jag dör jag är så avundsjuk! Hoppas du får superkul! <3

2010-08-24 @ 12:17:59
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0