imponerad

blir så fantastiskt imponerad av vissa människor vars bloggar jag följer. som vågar kämpa hela vägen mot friskheten. hu, vad läskigt. vad modigt. på något vänster har jag gett upp tanken lite grann. att jag skulle kunna bli frisk från ätstörningen alltså. jag inbillar mig att jag är en sorlig kroniker som tyvärr är för trasig för att våga gå helt in i livet. för det är väl det som det handlar om? många har skadat mig under årens lopp och ätstörningen och drogerna har varit min flykt. först anorexin, sen bulimin och tablettmissbruket. efter våldtäckterna släppte någon slags spärr och jag gick hela vägen ut. testade varenda drog som fanns. lät mig utnyttjas av äckliga killar. jag brydde mig inte. livet var ändå förstört. jag var förstörd.

hur ska jag hitta er enorma kämparanda?

01:30

skitsamma. jag orkar verkligen inte. jag skulle ta vilken jävla drog som helst nu ifall jag hade den framför mig. kan inte ringa några av mina kontakter eftersom jag vet att jag kommer ledas in i värre saker. T vill bara ha sex med mig och ger mig droger så att jag blir "villig". M är en konstig psykopat som kommer när han behagar och sen vill få in mig i hans skumma värld. J är jag rädd för. det var han jag kom till är allt sket sig. "ta några roppar. bra pris vafan". men sen började han syssla med så farliga grejer. han och M är fiender numera. massa kriminell skit som jag absolut inte vill veta mer om. J är så stureplan man kan bli, så jävla sabbad man kan bli, så jävla skum man kan bli.

just nu skulle jag vilja kunna ringa någon som har grejer men som inte är så himla skum.

dumma tankar, jag vet. det är inte JAG! jag är inte sån. eller? jag vill ju bara fly långt långt lååångt bort. men alla dessa flykter har lett mig in till hemskt mörka platser och händelser. så varför en sån stor strävan att kasta mig in i djupaste dekadensen?

02:45

melankolisk. nej fel ord. det låter för vackert. detta är fult. fult, hör ni det? jag är bara sorgsen, uppgiven och apatisk. denna värld är ond. ond ond ond. en del flashbacks i dagarna. våldtäkterna. äcklig äcklig äcklig. jag är förstörd. allt är förstört. ondskan. bestämdheten i "henne ska vi utyttja, förstöra och skratta åt". och en undre värld som jag inte ska känna till. jag var en oskyldig olycklig tjej. nu är jag medveten om ondskan i världen. den finns inte bara på tv. den finns överallt. om jag ändå kunde gråta!

03:40

insomnia. comme d'habitude.

sömnlösa nätter som denna spenderar jag med hårda träningspass. sit ups, armhävningar, benövingar. jag måste. står inte ut med kvällsvikten. är så trött men vågar inte slappna av. nu 56,4. längtar till 4-nånting. mer värd då? nej, förmodligen inte. men det är som det är. jag har mitt mål. jag kan inte släppa det. ibland känns det som det är min räddning.

Kommentarer
Postat av: isa

tack för din urgulliga kommentar tjejen. Kämpa på, det finns bara en väg ur det här och den ska vi gå. eller hur? du kan bara du vill!! ;) kramar

2010-08-20 @ 08:25:37
URL: http://isabylund.blogg.se/
Postat av: Fia

Kämpa på vännen, du kommer blir FRISK. Livet står och väntar på dig!<3

2010-08-20 @ 10:53:22
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: Ebba

Droger är helt fel väg att ta, även fast det är den lättaste flyktvägen ifrån allt som gör ont... det farliga med droger är att de får en att må FÖR bra - när man väl vet hur bra de får en att må, så ser man ingen anledning att kämpa på i "det riktiga livet" längre!



Jag kan inte ens föreställa mig allt du har gått igenom, men jag kan lova dig att livet kommer att sluta bättre om du biter i det sura äpplet och kämpar nu - istället för att ge efter och flyter med på drogernas tåg mot paradiset istället! Jag vet att du inte har bra erfarenheter av vården och att du inte litar på dem, men finns det inte något alternativ du inte prövat än? Privat vård, psykoterapi, KBT, ljusterapi? Har du en nära vän som du litar på som kan stötta dig, hur är det med att få stöd ifrån bror och föräldrarna?

2010-08-21 @ 10:37:02
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0