galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat

Den senaste veckan har jag ätit minimalt och oftast inte efter klockan 15. Så när vi åkte på släktkalas igår var det kanske inte så konstigt att allt blev fel. Åt inte mer än de andra (en taco med sås,kött,grösaker och två bitar chokladtårta). Satt och försökte konversera med släkten medan ångesten fullkomligt rev sönder mitt inre. Allt jag ville var att spy. Efter ett halvlyckat försök på deras toalett gav jag upp, det skulle höras om jag ansträngde mig mer. Planerade att försöka spy hemma. Som tur var är min pappa en hemskt stressig människa så redan två timmar senare var vi hemma. Fick upp lite. Vägde mig. Blev lite lättad. Men kände mig så förbenat hungrig. Måltiden hade satt fart på hungerskänslorna rejält. Drack en massa te och åt ett halvt äpple. Vägde mig. Självklart gjorde ju vätskan mig många hekton tyngre. Jag var medveten om att det var vätska men fick ändå stark ångest.

Hade som vanligt svårt att sova. Fyra på natten var jag så hungrig att jag nästan grät. Tog en macka. Fick genast stark ångest. Tänkte att jamen då kan jag lika gärna äta en massa fler och sedan spy. Åt en macka till, 5 kakor. Fick inte upp något. Då fick jag verkligen panik och fick därför inte någon sömn alls. Efter nån timme lät jag ångesten styra och jag gick upp och gjorde en sats chokladbollar. Åt det och några kakor. Eller inte hela satsen, mådde för illa. Kunde inte spy för människor hade börjat gå upp och äta frukost. De skulle höra. Dessutom har jag fått ett hemskt mussår som vägrar sluda blöda. Och det gör så fruktansvärt ont när jag spyr.

Min plan nu är att fasta idag,imorgon och halva söndagen. SKa ite väga mig på ett tag så jag hinner gå ner den här hetsvikten.

Sitter på min säng med ångest och yrsel pga hunger. Life is good!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vad kul att du skaffat blogg, Matilda!! Ska absolut följa den. :D Jag läser redan väääldigt triggande bloggar, så det är ingen fara. :)



Jag längtar också till Söndag!

KRAM!

2010-08-13 @ 19:21:40
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Mimmi

.... Förresten, sött skrivet i förgående inlägg, jag känner mig lyckligt lottad som fått/får träffa världens gulligaste! Kram!

2010-08-13 @ 19:23:30
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Ebba

:( Jag vet att någon kommenterade detta på min (gamla) blogg - Så länge man fastar efter en hets så kommer man aldrig lyckas ta sig ur HÄ-hamsterhjulet! Man måste äta regelbundna måltider! Jag blev skitirriterad och tänkte verkligen "hur fan ska jag gå ner i vikt om jag äter" men DET ÄR FAKTIST SANT! Jag har gått NER i vikt nu, för jag äter regelbundet och nyttigt och låter bli de där hetsarna istället! Att fasta, hetsäta, kräkas, fasta osv stressar kroppen så otroligt mycket! Och psyket blir fucked up... Varför tror du att släktmiddagen satte igång din hunger och ledde till hetsen? Jo för att din kropp är i obalans och "vet inte när den får mat nästa gång", så den sätter igång din hunger för att den hoppas att det ska finnas mer mat så att den kan "bunkra upp" inför nästa svältperiod! Det är stenåldersmänniskan i oss... det sitter i ryggmärken!

2010-08-14 @ 08:31:26
URL: http://srecanosmeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0