des journées formidables!

hej!

har det underbart här och har flygit omkring i paris och sett så mkt fint!  fantastisk konst, mysiga gator, maffiga kyrkor och så vidare. montremartre, notre dame, champs de lycée med mera. maraiskvarteren är verkligen i min smak. där hittade vi mkt intressanta bokaffärer och klädaffärer samt urfranska fik. vi tog en sväg till Shakespare and company och jag köpte "A moveable feast", Hemingway skriver om sitt liv i Paris.

onsdag natt rökte vi lite och kollade på film. plötsligt blev jag lite halvpsykotisk och hade ingen känsel i benen. obehagligt! när jag vilat lite och det värsta var över åt jag ett halvt kakpaket och smög ut på natten och smällde i mig en brownie och 200 gram choklad. var inte så kul att vakna upp med uppsvullen mage och ångest för att sedan gå och äta frukost på ett kafé. men det blev bara en dubbelexpresso för mig. massa goda croissanter för de andra.

annars har det gått ok. ätit nyttigt om man jämför med de andra och gått extremt mycket. ciggarettes, cola light och expresso kommer man långt med. så det hela kanske jämnar ut sig? jag vet inte. har det fantastiskt men tankarna på min vikt finns där hela tiden.

vill inte härifrån! vill bo här! SKA bo här ngn gång!

ikväll ska vi äta moules vid sacre coer och ta några glas vin. sen någon coctail i moufftard :). aah har fått ringa mamma om pengar. allt blir så jäkla dyrt.

hoppas ni tar hand om er!

kramar

Kommentarer
Postat av: Elin

Skulle också vilja vara tillbaka där. Minns alla platser du pratar om. Så underbar den staden är. Njut av det, för du kommer sakna det. kram

2010-08-28 @ 11:29:53
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Mathilda, Mathilda, Mathilda ♥ Förlåt att jag inte svarat sms, och inte kommenterat här. Har varit inne i en djup svacka (som vanligt... det eviga svackan?). Jag saknar dig. Vad kul att du har det trevligt! Vi kan flytta dit du och jag, bo i en billig lägenhet, röka hela dagarna, promenera och dricka vin. KRAM!

2010-08-28 @ 13:55:50
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0